Nézzük most a szakaszt „madártávlatból”. Miután az apostol és a thesszalonikaiak testvéri közössége az Úrban, számunkra is áldássá lett; - a levél második nagy egysége kezdődik el a 4. fejezettől, az úgynevezett tanítói rész: a szent életről, a halottak feltámadásáról, Jézus Krisztus visszajöveteléről és az új társadalmi rendről. Az Úr jelenléte a mindennapi életet is átformálja. A szent élet Jézus Krisztus igazgatása alá helyezett élet. Pál nem véletlenül hangsúlyozta akkor - ott a szent élet három fontos területét, amely az Úrban igenis megújul: a házasság, a szeretet, és a szorgalmasan dolgos élet fontosságát. Az első terület megújulásáról beszél most az apostol. A pogány világban a férfi-nő viszonya, egyáltalán a szexualitás, meder nélküli áradattá lett, amelybe csak belefulladni lehetett.* Jézus Krisztusban nincs helye paráznaságnak, sem testi, sem lelki, sem „hitbeli” értelemben. Hangsúlyozzuk ezt annak ellenére, hogy valljuk, nem valami olcsó „moralizmusról” van itt szó. A keresztyén üzenet sokkal több, mint tiszta erkölcs, de mindenképpen már itt tetten érhető, megújult életformát is jelent
Zsoltárok 39
39. zsoltár
* A görögség ismerte az igazságot, de nem tudott szeretni. Gyakori probléma ez, az igazság nevében irgalmatlanná lenni, persze miféle igazság nevében? Akkoriban, ott is probléma volt a lustaság, a rabszolgák kényszerből dolgoztak, a szabadok pedig „okoskodtak”, de a kétkezű munkát lenézték, henye, dologtalan, befolyásolható emberek voltak.