(Esküvőkor) Isten népe új kezdet előtt áll, amikor az Úr, szolgája, a perzsa király által (1), szabadulást készít nekik (Kr. e. 530). Erre az új kezdetre készíti őket Isten az alábbiak szerint. A házasság is egy új kezdet. 1. Isten bemutatkozik (5), szól és megszólít benneteket: én vagyok az Isten kelettől nyugatig, rajtam kívül nincs más; én vagyok a teremtő és megváltó Isten. Adta nektek az életet, az üdvösséget, adott benneteket egymásnak, mert a házasságot nemcsak megteremtette, hanem megváltotta. 2. Isten hitet ad (3): neveteken szólít benneteket, feltárja elrejtett kincsét, az Igét; és megtudjátok, hogy Ő az Isten. Ez a házasság egyetlen esélye. 3. Isten megáld (2 és 8). A rögös utat kiegyenesíti, előttetek jár, vezet benneteket, vaskapukat nyit meg, vagyis a nehézségeket is megoldja, még a lehetetlennek tűnőt is: kitárul az új élet, megtapasztaljátok a mindennapi élet lehetőségét, mert harmatozik az ég és megnyílik a föld, ad termést, egzisztenciát az Úr. 

Cselekedetek 25,6-12

75. zsoltár

Szerző: refdunantul  2013.06.18. 04:00 komment

süti beállítások módosítása