A „tehát” kötőszó egy fontos fordulatot jelez a levélben. Isten drága véren szerzett kegyelme által miénk a megváltás. Drága ez a kegyelem, mert sokba került az Istennek; Egyszülött Fia áldozatába. Ezért minden feltétel nélkül („ingyen”) odaajándékozza nekünk az Úr a bűnbocsánatot, az új és örök életet. Az ingyen kegyelem azonban nem olcsó kegyelem. Életünkre nézve mindent átformáló következményei vannak. A 12. fejezettől erről szól az apostol: a keresztyén „hittan” után következik a keresztyén „cselekvéstan”; a dogmatika után az etika. Krisztus istentisztelete (megváltó áldozata) után hálából következhet a mi istentiszteletünk, odaszánva életünket az Úrnak. Ha a fuldoklót kimenti valaki a Balatonból, a megmentett ember nem kérdezi meg az életmentőt, hogy „mit fizetek?”. Nem azért mert annyira olcsó ez az áldozat, hogy szóra sem érdemes; hanem, mert olyan kifizethetetlenül drága, hogy „ingyen” adatik, de ettől kezdve tilos a viharjelzés ellenére kimerészkedni a nyílt vízre.
2 Sámuel 7
85. zsoltár

 

Szerző: refdunantul  2009.12.13. 04:00 komment

süti beállítások módosítása