A megváltás mindenestől Isten cselekvése, hiszen Istennek gondja van hűtlen népére is (3); velük van az Isten (5). Zakariás leírása szerint is, itt mindenben Isten a cselekvő, akin kívül nincs más Isten (6). Megváltani csakis az Úr képes.

A megváltás, ebben az összefüggésben megszabadítást jelent, amelynek során Isten megszabadítja népét a bálványoktól és a hűtlen pásztoroktól (2–3), majd harcban megerősítve népét (4–5), hazahozza őket a fogságból; így szétszórt népét egyesíti az Úr (10), akik hatalmassá lesznek a népek között (12). A megváltásnak tehát itt e-világi dimenziói vannak.

A megváltás azonban sokkal több ennél. A megváltás azt jelenti, amit Jézus Krisztusban hozott el számunkra az Isten. Zakariás prófétál is a mai szakaszban erről: „Gondja lesz a Seregek Urának nyájára, Júda házára, fölékesíti őket, mint harci paripát. Közülük való a sarokkő…” (3–4) Isten úgy gondoskodik népéről, hogy Júda házából elküldi a Megváltót, aki felékesíti életünket, és mint az épületet a sarokkő, megszilárdítja azt. Ezek csak képek arra nézve, ami a megváltás. 

Azért kell megváltás, mert a mi életünk halálosan inog, és ha sárba is tapossuk ellenségeinket (5), és ha mi leszünk is hatalmassá a népek között (12), életünk akkor sem megoldott, amíg van önzés, bűn, betegség, halál; amíg csak a másik fölé kerekedve, látványos e-világi áldásokban tudjuk elképzelni a megoldást. 

A megváltás valóságos szabadulás a bűnből, halálból, gonosz hatalmából, Isten szabadítása által, a megváltás az öröklét, Isten eredeti gondolata szerint, amely olyan örömmel tölti el az embert (7), ami megjelenik ebben a földi életben is, és amelyből jut majd másoknak is. 

Szerző: refdunantul  2021.01.31. 04:00 komment

süti beállítások módosítása