Valaki megosztott velem egy súlyos dolgot, és kérte, hogy cselekedjek. Azzal a nyugalommal állt fel, hogy ő szólt, ő megnyugodhat, a felelősséget már átadta nekem. Milyen frappáns megoldás ez. És hányan tesszük ugyanezt, folyamatosan: én szóltam, megmentettem a lelkemet, mert másnak odahánytam halomba az egész "katyvaszt". Ezt teszi Pilátus és Heródes is, egymáshoz küldözgetik az Urat, hárítgatják egymásra „ezt a kellemetlen jézus-ügyet”, oldja meg a másik. Jézus először igennel és nemmel felel, majd nem szól semmit. Pedig az Ő keresztje, amely felé éppen útban van, az a hely, ahová én is tovább hárítom azt a terhet, terhek sorát, amit rám halmoznak, hogy bele ne roppanjak. Őtőle „nem tér vissza a bumeráng”, sőt Ő az, aki nemcsak meghalt, hanem feltámadott; ezért egyedül Ő tud segíteni, megoldást adni, a megoldásban minket is felhasználni, és amíg kell, terheket hordozva, megerősíteni.

Jeremiás 51,1-19

318. dicséret

Szerző: refdunantul  2014.12.16. 04:00 komment

süti beállítások módosítása