Elismerem-e vita nélkül, hogy a hitem és az életem nem fedik egymást? Hajlandó vagyok eltekinteni attól, hogy ezt a hibámat Isten előtt szépítgessem, hogy magyarázkodjam, és mentegessem magam? Kész vagyok-e Isten ítéletét tudomásul venni, és azt tiltakozás nélkül elfogadni? Rábízom-e magam, amikor az elmúlt esztendők mulasztásait, mint egy tükröt elém tartja? Fel tudom-e fedezni szerény nyomát annak, hogy legalább kis mértékben törekedtem arra, hogy cselekedjem a jót, és életemet próbáljam össze egyeztetni a hitemmel? Ezeket a kérdéseket nemcsak egyen egyenként, hanem, mint Isten népe is fel kell tennünk magunknak. A modern világ a keresztyén egyházat a hiteltelensége miatt nem akarja elfogadni, így nemet mond az általa hirdetett üzenetre, az evangéliumra is. Szíven csap-e a fenti Ige jogos vádja: „…miattatok káromolják az Isten nevét”?

5Mózes 4,1-24

133. zsoltár

 

Szerző: refdunantul  2012.04.15. 04:00 komment

süti beállítások módosítása