Rettenetes az a káosz, ami ebben a bibliai fejezetben olvasható. Ilyen a gonosz munkája! Az a tény, hogy most Isten küldi a gonosz lelket, azt fejezi ki, hogy Isten határozottan Úr a gonosz felett is: ezt Jézus Krisztus keresztjénél, valamint feltámadása által egyértelműen megmutatta nekünk. Nem tőle való a gonosz, nem eszköze a gonosz, de kézben tartja, felhasználja azt. Olvasunk itt hűtlenségről (23), lesben állásról és kifosztásról (25), ócsárlásról (27), nagyszájú hősködésről: „majd, ha én csinálnám, jobban működne!” (29), lázításról (31), leszámolásról és mészárlásról (33, 45), a rejtekhelyen megbúvók kifüstöléséről és tűzhalálos kivégzéséről (49). Elnézést az erős kifejezésért, de mindez tényleg gyomorforgató; mert szó szerint ezt éreztem, amikor olvastam ezt a fejezetet. Lényegileg teljesen mindegy ki - kivel - miért csinálja! Még gyomorforgatóbb, hogy mindezekre nézve kapásból tudok mai párhuzamokat állítani. Már értem a mi Urunk szent felszólítását: „Ne csodálkozz, hogy azt mondtam neked: Újonnan kell születnetek” (János 3,7)! Ő nemcsak felszólít erre, hanem el is végzi rajtunk az újjászületés csodáját. Csak Ő teheti meg! Urunk, tedd meg!
János 3,1-15
166. dicséret
 

Szerző: refdunantul  2011.06.29. 04:00 komment

süti beállítások módosítása