– 1. Az élő Istenbe vetett hit annak jele, hogy az Úréi vagyunk, és az Úr nem hagyja elveszni az Övéit. Mózes ugyan nem mehetett be a földi Ígéret földjére, mert sok engedetlenséget követett el még ő is, de Isten megőrizte őt a mennyei Ígéret földjének, és megőrizte arra, hogy elvégezze küldetését. – 2. Az élő Istenbe vetett hit: Krisztus-hit. A levél írója nem kertel: Mózes akár tudta, akár nem, Krisztusért cselekedett (26). Hit által látta a Krisztust, amikor elrendelte a páskát (28); hit által nem félt, hit által kitartott, hit által látta a láthatatlant (27), hit által kelt át a tengeren (29). – 3. Az élő Istenbe vetett hit tudja a határokat. Egykor ismert, már meghalt, magyar művészekre kerestem rá, a hetvenes évekből, mert kerestem egy adatot; döbbenetes információk birtokába jutottam, róluk és másokról is. A következő pillanatban azonban hálát adtam: Uram, én is tele vagyok nyomorúsággal, de köszönöm, hogy itt, ebben a világban soha nem engedtél és nem is kívánkoztam az általad meghúzott határokon túl. Köszönöm a bizonyosságot, amivel tudom, hit által enyém az Ígéret földje, mint ahogy Mózesé is volt, a Krisztusban; noha látványosan Ő sem jutott be oda.

Ézsaiás 14

282. dicséret

* Hit által rejtegették Mózest, hogy aztán Mózes hit által választhassa az Isten népével való szenvedést, mint a bűn ideig-óráig való gyönyörűségét (25). A hit elrejt, óv, megvéd; mintha Isten rejtegetne. Megvéd attól is, hogy olyan útra tévedjünk, amelyik gyönyörűséges, izgalmas, látványos, de amelynek a vége váratlan és halálos szakadék. A kép közhelyesen ismerős, de annál valóságosabb.

Szerző: refdunantul  2016.01.01. 04:00 komment

süti beállítások módosítása