SZABADSÁG ÉS SZABADULÁS. – 1. Van itt, ebben a fejezetben minden. Ma úgy mondanánk, micsoda színes világ, nyíljon szabadon minden virág. Nincsenek határok, nincsenek korlátok, meder nélkül a legnagyobb szabadságban „árad” minden. Nincs törvény és nem is lehet törvényt szabni (9). Teljes a szabadság élvezetekben, testi szerelemben, önkiélésben… Ez a szodomai helyzet (1–11). – 2.  Ennél nagyobb probléma az, hogy Lót és családja sem különb. Ezt nemcsak Lót lányainak bűne mutatja (30–38), hanem az az engedetlenség is, amellyel Lót felesége, a megmenekülés kegyelmével visszaélve, a tiltás ellenére kíváncsian mégis hátranéz, mert gyönyörködni akar a bűnösök ítéletében (23–26). – 3. Jó a szabadság, amíg nem pusztít. A Krisztusban megélt szabadság az isteni örök rend korlátainak medrében szabad. Egyébként a szabadság sok nyomorúságot és jajkiáltást okoz (13). – 4. Milyen könyörületes az Isten, lehajol Lótért és családjáért (12–22). Isten Ábrahám hitéért könyörült annak rokonán, Lóton és családján. Jézus Krisztus hitéért menekülhetünk meg mi is (29).

Máté 8,1–13

226. dicséret

* A teljes igemagyarázat:

SZABADSÁG ÉS SZABADULÁS.

– 1. Van itt, ebben a fejezetben minden.

Ma úgy mondanánk, micsoda színes világ, nyíljon szabadon minden virág.

Nincsenek határok, nincsenek korlátok, meder nélkül, a legnagyobb szabadságban „árad” minden.

Nincs törvény és nem is lehet törvényt szabni (9).

Itt a „jövevényt” is szeretik, mégpedig szó szerint.

Teljes a szabadság élvezetekben, testi szerelemben, önkiélésben…

Ez a szodomai helyzet.

Nemrégiben Párizsban jártam, az ottani magyar gyülekezetben szolgálni.

Micsoda színes város ez, ahonnan a szabadság és az istentelenség kultusza elindult.

Egyszerre gyönyörű és félelmetes, de egyre inkább ez az utóbbi a hangsúlyos.

A félelem azonban megkoptatja a szépséget (1–11).

– 2.  Ennél nagyobb probléma az, hogy Lót és családja sem különb.

Ezt nemcsak Lót lányainak bűne mutatja (30–38), hanem az az engedetlenség is, amellyel Lót felesége, a megmenekülés kegyelmével visszaélve, a tiltás ellenére kíváncsian mégis hátranéz, mert gyönyörködni akar a bűnösök ítéletében.

Isten azonban előbb–utóbb holttá merevít mindenkit, aki a mások szenvedésében leli, bármilyen formában is, gyönyörűségét (23–26).

– 3. Jó a szabadság, amíg nem pusztít.

A Krisztusban megélt szabadság az isteni örök rend korlátainak medrében szabad.

Egyébként a szabadság sok nyomorúságot és jajkiáltást okoz (13).

– 4. Milyen könyörületes az Isten, lehajol Lótért és családjáért, követeket küld értük, azok figyelmeztetik, majd sürgetik őket, amikor tréfának veszik az angyali figyelmeztetést, majd nemcsak megszánják, hanem megragadják a tétovázó Lótot és családját, és kivezetik őket Szodomából, annak pusztulása előtt (12–22).

Isten Ábrahám hitéért könyörült annak rokonán, Lóton és családján.

Jézus Krisztus hitéért menekülhetünk meg mi is, hiszen Szodomában élünk ma is és minimum sok cinkosság terhel bennünket (29).

Szerző: refdunantul  2018.01.16. 04:00 komment

süti beállítások módosítása