Most az asszony alázata felől tekintsünk erre a nehéz és gazdag üzenetű igeszakaszra. Az asszony alázata erő és hatalom. – 1. Az asszony nem sértődött meg azon, hogy Jézus őt, pogány létére kutyának nevezte, hanem különös okossággal, alázattal azt mondta: Uram, jól van, maradjunk annál, hogy kutya vagyok, nem perelek Veled; de hát akkor add nekünk azokat a morzsákat, ami a kutyáknak is jár, lehullva a gazda asztaláról. – 2. Egy példa az alázatra,*  Gounod zeneszerzővel kapcsolatos, akinek több gyönyörű operája látható-hallható most Budapesten. Élete végén így nyilatkozott: Tizennyolc éves koromban, amikor komponálni kezdtem, azt mondtam, én Gounod a nagy zeneszerző; - huszonöt éves koromban azt mondtam, én Gounod és Mozart; - negyven éves koromban azt mondtam, Mozart és én; - most az mondom, Mozart. Lefordítva mindezt az Ige üzenetére nézve: - én és Isten, Isten - és én, - Isten. – 3. Vagyis az alázat lényege: az Úré legyen minden dicsőség, az Ő akarata teljesedjék, az úgy lesz nekünk is a legjobb. – 4. Az alázat összefügg a szeretettel. Ez az asszony nagyon szerette a lányát, mindent megtett, hogy segítsen rajta, ezért tudott ilyen alázatos lenni. Akinek van valami ügye, amit szeret; még inkább embere, akit szeret; az tudja megalázni magát. Az alázat lényege: magamról megfeledkeztem, annyira betölti életemet az a másik, akit az Isten rám bízott. 

J. siralmai 3,1-33

238. dicséret

* Farkas József említi az alázattal kapcsolatosan azt a példát, hogy gyerekkorukban gólyalábakon próbáltak járni. Minél magasabbra áll az ember, annál inkább ingadozik. Az emberek gólyalábon járnak, és nagyon imbolygó bizonytalan ez a gólyalábakon járkálás. Az alázat azt jelenti, hogy lelépek a földre, esetleg leülök a földre, ott biztonság és erő adatik.

Szerző: refdunantul  2016.02.29. 04:00 komment

süti beállítások módosítása