Most történik a világ elítélése (31),* mondja Jézus Krisztus, kereszthalálára utalva (24-25). Az eredetiben „krízis” szerepel. Ezzel a „modern” kifejezéssel talán jobban értjük: most van a világ krízise. – Jézus Krisztus keresztjénél látjuk igazán a világ krízisét, nyomorúságát, meghasadt állapotát és ítéletre érett voltát. Csak aki Jézus Krisztus keresztjére tekint, az látja, milyen nagy a baj, és hogy halálos ez a krízis; ugyanakkor azt is belátja, hogy milyen nagy a saját bűne és nyomorúsága ebben (nem a másiké, hanem az enyém – Heidelbergi Káté 2. kérdés-felelt). – Jézus Krisztus keresztjénél látjuk azonban, hogy ez a krízis orvosolható, ez a krízis felmentő ítélethez vezet, mert levettetik trónjáról a gonosz, a világ fejedelme, aki eddig uralkodott rajtunk. Isten életet ajándékozó szeretet-uralma a kereszt óta egyszer és mindenkorra nyilvánvalóvá lesz. – Jézus Krisztus keresztje krízis azért is, mert döntés elé állít, az élet és a halál útja elé; ha akarjuk, ha nem, ezen a krízisen mindnyájunkat átvezet az Úr. A döntés is kegyelmi állapot, csoda, amikor az ember nem megbotránkozik a kereszten, nem érteni akarja a helyettes elégtételt, hanem elfogadja a felmentő ítéletet.** Minden krízis gyökere a Krisztus keresztjéből következő krízis, amely végső krízis, vagy egyetlen megoldás.

Zsoltárok 107

107. zsoltár

* Ennek a szakasznak minden verse üdvösséges kijelentés, lehetetlen tíz sorban kristályosítani, ezért egyetlen versre figyelünk.

** Jogos lenne az életfogytig tartó végzés. Krisztusban tapasztaljuk meg a halálos krízisből kivezető, egyetlen lehetséges gyógyulást.

Szerző: refdunantul  2013.11.05. 04:00 komment

süti beállítások módosítása