Kétezer éve írták le, és mégis milyen „modern” ez a mondat. Elkezdjük-e ismét prezentálni önmagunkat? Erre szó szerint még a technika is lehetőséget ad, mert ma már nincs előadás prezentáció nélkül. Ezzel is alá kell támasztani az előadó felkészültségét, meggyőző képességét. Elkezdjük ismét ajánlani, „prezentálni” önmagunkat? Ez egy modern mondat, mert modern világunk is erre épül fel: vagyok, vegyetek észre; - itt vagyok, fontos vagyok, jó vagyok, én vagyok a legjobb. Ez egy „modern” és egyben nyomorultul „megalázó” helyzet, miközben folyamatosan erre vagyunk kényszerítve. Igen, van ebben a mondatban valami elkeserítő, valami halálosan szomorú, fájdalmas, félelmetes, valami Istennek nem tetsző: határozottan ajánlkozni kell, mint egy prostituáltnak, hogy észrevegyenek, hogy életben maradhassak. Sőt, mivel sokan vagyunk, tolakodni és törtetni kell. Áldott legyen az Isten, hogy Jézus Krisztus nemcsak a kiáltozókat (ha hittel kiáltókról van is szó), hanem a csendben Őhozzá fordulókat is irgalmába fogadta. Nemcsak Jairuson, hanem a vérfolyásos asszonyon is könyörült (Márk 5,21-34).

Énekek 6

81. zsoltár

Szerző: refdunantul  2016.10.29. 04:00 komment

süti beállítások módosítása