A törvénytudó alapkérdése, provokatív jellege ellenére, mégis őszinte, mert minden ember mindenkori kérdése ez: hogyan lehet örök életünk? Az örök életet azonban mi elnyerni, kiérdemelni akarjuk. Többnyire pedig ebben a világban akarjuk az öröklétet megélni, ezernyi dologgal pótolni, a jelenben élvezni (25). Jézus Krisztus rávezető válasza kijelenti, hogy ott van az örök élet, ahol szeretik az Urat, és a felebarátot (27-28). Jézus korára azonban a felebarát értelme beszűkült, csak saját népükre, azon belül pedig a hasonlóan gondolkodókra vonatkozott, vagyis kegyességi és politikai értelemben is csak az „elvtársat" jelentette. Az irgalmas samaritánus példázata kibővíti a felebarát fogalmát, mindenkire, az ellenségre is. Ott van örök élet, ahol munkál ez az isteni szeretet. Bizony, az örök élet, a szeretet által, már itt elkezdődik. Bizony az örök élet nem a mi produktumunk, hanem az Isten ajándéka, mert ilyen határtalanul szeretni, csak Isten ajándékaként lehet. Ez is a reformáció felismerése, tiszta evangélium.

Jeremiás 21

390. dicséret

* Vannak olyan megnyilvánulások, kérdések, amelyek nem szeretetből fakadnak, hanem éppen ellenkezőleg, rosszindulatból származnak, vagyis provokatívak. Az Ige pontosan fogalmaz, amikor a kérdező törvénytudó lelkületét úgy írja le, hogy az valójában kísérteni akarta Jézust (25). Minden ilyen kísértés olyan, mint egy felkukoricázott horog a halnak, és bizony sokszor ráharapunk. - Ennek ellenére nem kétlem, hogy a törvénytudó alapkérdése mégis őszinte, mert minden ember mindenkori kérdése ez: hogyan lehet örök életünk?

Szerző: refdunantul  2014.10.31. 04:00 komment

süti beállítások módosítása